Klantenservice
Neem contact op
Veelgestelde vragen
Account
1.1 Hoe maak ik een account aan?
1.2 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
1.3 Hoe wijzig ik mijn gegevens?
1.4 Waar kan ik mijn eerdere bestellingen terugvinden?
1.5 Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Kortingscodes, aanbiedingen en retourdeals
2.1 Hoelang is mijn kortingscode geldig?
Wij proberen dit altijd zo duidelijk mogelijk aan te geven wanneer wij een eventuele kortingscode verstrekken. Wordt dit niet duidelijk vermeld bij de kortingscode? Dan is deze naar alle waarschijnlijkheid geldig gedurende de rest van het kalenderjaar. Bij vragen kun je eventueel even een mailtje sturen naar [email protected].
2.2 Wat zijn Smartbright.nl retourdeals?
De Smartbright.nl retourdeals is een aanbiedingsvorm die wij in het leven hebben geroepen om zo zuinig mogelijk om te gaan met de producten en onze planeet. Zoals elke andere webshop, verwerken ook wij regelmatig retourzendingen. Het zou zonde en slecht voor het milieu zijn als wij al deze producten zomaar zouden weggooien. Dus hebben wij hier de retourdeals voor bedacht; Een product is retour gekomen, door ons volledig gecontroleerd op werking en vervolgens nóg scherper dan normaal aangeboden in onze winkel.
2.3 Kan iedereen zomaar een kortingscode krijgen?
Nee, kortingscodes verschaffen wij enkel bij speciale gelegenheden. Het is niet mogelijk om een kortingscode bij ons op te vragen.
2.4 Kan ik een kortingscode inzetten voor retourdeals?
Jazeker, een kortingscode is, tenzij anders vermeld, overal voor in te zetten.
2.5 Wat zijn de voorwaarden voor retourdeals?
Benieuwd welke voorwaarden er precies gelden voor onze retourdeals? Stuur ons dan eens een mailtje naar [email protected].
Bestellen
3.1 Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dit?
Wil je je bestelling annuleren? Dat is heel erg jammer! We versturen je bestelling in de meeste gevallen dezelfde dag, waardoor je bestelling snel wordt ingepakt en verzonden. Neem dus direct contact op met onze klantenservice via [email protected]. Hopelijk zijn we dan nét op tijd. Zo niet, dan dien je het pakket zelf (en voor eigen kosten) retour te sturen wanneer je deze hebt ontvangen.
3.2 Wat kan ik doen als ik, per ongeluk, meerdere keren heb besteld?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je meerdere keren hetzelfde besteld. Een foutje schuilt immers in een klein hoekje. Dit is geen enkel probleem. Stuur ons, wanneer dit jou overkomt, zo snel mogelijk een e-mail op [email protected].
3.3 Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief BTW?
De op de webshop getoonde verkoopprijzen zijn altijd inclusief BTW.
3.4 Hoe plaats ik een bestelling bij Smartbright.nl?
Heb je een keuze gemaakt en wil je iets bij ons bestellen? Dan volg je de volgende stappen:
- Ga naar de productpagina van het product wat je wilt bestellen.
- Klik op "In winkelwagen".
- Klik op het winkelwagentje rechts boven in je scherm. Wanneer je klikt op het winkelwagentje, opent er een nieuw scherm waar je je winkelwagentje kunt controleren.
- Controleer je winkelwagen. Ben je tevreden, klik dan op "Naar de kassa" aan de rechterkant van het scherm.
- Vul je gegevens in.
- Kies je betaalmethode.
- Klik op "Kopen". Je bestelling wordt geplaatst!
Betaalmethoden
4.1 Hoe kan ik betalen voor mijn bestelling?
Bij Smartbright.nl testen wij continu met nieuwe betaalmethoden. De op dit moment beschikbare betaalmethoden en meer informatie hierover tref je op onze pagina over betaalmethoden.
4.2 Waarom is mijn Klarna betaling niet geaccepteerd?
Wanneer je voor Klarna hebt gekozen als betaalmiddel kan het voorkomen dat je de bestelling niet kunt afronden. Wanneer je kiest voor achteraf betalen, wordt er gecontroleerd of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag. Deze controle ligt niet bij Smartbright.nl, maar wordt uitgevoerd door Klarna. Ze controleren data zoals eerdere bestellingen via Klarna, bedrag en soms informatie van derden (bijvoorbeeld incasso/kredietbureaus. Indien de betaling wordt afgewezen door Klarna, krijgen wij hiervan de reden niet te weten in verband met de privacy van jouw gegevens. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Klarna. Wordt je betaling afgewezen dan willen wij je vragen om te kiezen voor een andere betaalmethode. Onze overige betaalmethodes zie je hier.
Levering
5.1 Hoe kan ik mijn zending volgen?
Zodra de bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail van Smartbright.nl of de bezorgdienst met je Track&Trace-informatie. Je kunt dan de huidige afleverstatus volgen door naar de website van de bezorgdienst te gaan.
5.2 Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
De verzendkosten die geldt voor jouw bestelling is helemaal afhankelijk van de producten die bezorgd dienen te worden, uit welk magazijn ze komen en wat de orderwaarde is van jouw bestelling. Bij Smartbright.nl hanteren wij een standaard bedrag voor verzending van 5,95 euro. Overigens is levering, bij een orderwaarde van €100,- of meer, gratis.
5.3 Naar welke landen kan ik laten bezorgen?
Op dit moment verwerken wij bij Smartbright.nl enkel zendingen en bestellingen binnen Nederland. Er zijn ambities om ook over de grens te trekken, maar dit is op dit moment nog een toekomstdroom.
5.4 Welke levertijd kan ik verwachten voor mijn bestelling?
Is een product op voorraad? Dan staat in de meeste gevallen het aantal verwachte leverdagen* op de productpagina van het desbetreffende product. Staat dit er niet bij? Neem dan contact op met [email protected].
* De leverdagen die wij op de webshop aangeven zijn verwachtingen en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
5.5 Ik heb een verkeerd adres ingevuld. Wat nu?
Een verkeerd adres invullen bij je bestelling kan altijd gebeuren. Wij kunnen je adres vaak nog wel wijzigen, maar alleen zo snel mogelijk na je bestelling. Neem dus zo spoedig mogelijk contact op met [email protected]. Helaas kunnen wij hier niets meer aan veranderen wanneer een bestelling al helemaal is verwerkt...
5.6 Welke bezorgopties kan ik kiezen?
Bij Smartbright.nl is het enkel mogelijk om voor 'standaard bezorging' te kiezen. Dit betekent dat het door u te bestellen product door ons, of onze partners, wordt verstuurd met pakketpost.
Retourneren
6.1 Ik wil mijn product retourneren, hoe doe ik dit?
Wat jammer dat je overweegt om producten retour te sturen! Wanneer je dit wilt doen willen wij jou vragen om voor ons het herroepingsformulier (dat je hier kunt vinden) in te vullen en deze te sturen naar [email protected] onder vermelding van je ordernummer.
6.2 Hoe snel krijg ik mijn geld terug als ik producten retourneer?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing dat je de overeenkomst wenst te herroepen, van ons terug. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
6.3 Ben ik verplicht een reden voor mijn retour op te geven?
Nee, dit ben je niet. Wij hebben dit zo afgestemd met Thuiswinkel Waarborg dat je geen reden voor je retour hoeft aan te geven. Wij vragen je dit naar alle waarschijnlijkheid echter wel. Wij kunnen met de reden van jouw retour namelijk onze service in de toekomst verbeteren.
6.4 Welke retourperiode is er van kracht op de aankopen bij Smartbright.nl?
Bij Smartbright.nl hanteren wij hiervoor de wettelijke 14 dagen retourperiode. Dit houdt in dat jij 14 dagen hebt (na ontvangst) om te bepalen of jij het product wilt houden of niet. Als jij binnen deze termijn van 14 dagen bij ons meldt dat je een product retour wilt zenden heb jij vanaf het moment van die melding nog eens 14 dagen om het product bij ons retour te laten bezorgen. Overigens kun je hierover eventueel meer lezen in onze algemene voorwaarden.
6.5 Kan ik mijn producten gratis retourneren?
Bij Smartbright.nl is het mogelijk om producten te retourneren, echter dragen wij de kosten voor het terugzenden van producten niet. Wij brengen geen kosten in rekening voor het verwerken van de retouren, maar het verzenden met bijvoorbeeld PostNL is voor jouw rekening.
6.6 Wat is het retouradres?
Retourneren van producten kan naar het volgende adres;
Bezembinder 9
2401HV Alphen aan den Rijn
Nederland
6.7 Kan ik mijn retournering nog annuleren?
Het terugdraaien van een annulering kan tot het moment dat je het pakket naar ons verstuurd. Wanneer je het product al aan ons retour hebt gestuurd dan is de annuleren helaas niet meer terug te draaien. Wil je het product dan toch wel hebben? Dan dient er een nieuwe bestelling te worden geplaatst.
6.8 Hoe snel is mijn retour verwerkt?
De snelheid van het verwerken van een retour is enerzijds afhankelijk van hoe snel de pakketdienst het pakket retour levert bij ons magazijn. Wanneer wij het pakket hebben ontvangen en hebben gecontroleerd zullen wij binnen enkele dagen (in ieder geval zo spoedig mogelijk) een creditering aan u klaarzetten.
Garantie
7.1 Wat is de garantieperiode op producten die ik koop bij Smartbright.nl?
Bij alle artikelen die je op Smartbright.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie van onze leveranciers. Op zoek naar de fabrieksgarantieperiode van een specifiek product? Dan staat dit vermeld op de productpagina in de informatie. Staat dit er niet bij? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Deze eventuele fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.