Prettig werken in de horeca met de nieuwste innovaties
Als je een café, restaurant of eethuis hebt, dan weet je dat het hard werken is. Als het druk is dan maak je vaak lange dagen en heel wat kilometers op een dag. Gelukkig zijn er vandaag de dag handige gadgets die het werk een stukje aangenamer kunnen maken. Zo kun je de bestellingen opnemen met een handheld. Die is via een draadloze verbinding in contact staat met een terminal in de keuken. Zo kan het keukenpersoneel de bestelling meteen in orde gaan maken en hoeft de bediening er niet eerst heen te lopen om die door te geven.
Het kan nog makkelijker
Nieuwe innovaties maken het zelfs nog makkelijker als je dat zou willen. Je kunt ook gebruik maken van een bestelzuil of van speciale touchscreens op de tafels in je zaak. De klant kan dan zelf aangeven wat hij wil bestellen. Je kunt dit ook koppelen aan betaling zodat de bestelling ook meteen wordt afgerekend. Makkelijk voor de klant en je hoeft ook niet meer op te letten of niet iemand probeert zonder te betalen de zaak uit te lopen. Een bestelzuil kan natuurlijk alleen als je een niet te uitgebreide kaart hebt. Het is een prima systeem voor bijvoorbeeld een snackbar, broodjeszaak of een ander soort horeca met een overzichtelijk menu.
Veilig betalen
In een horecazaak worden veel betalingen gedaan op een dag. Dat gebeurt soms nog cash, maar veel mensen geven de voorkeur aan pinnen of hun creditcard. Als de klant daarvoor eerst mee moet lopen naar de bar dan kost het extra tijd. Met een mobiel pinapparaat kun je snel en zonder problemen afrekenen. Deze apparaten kunnen indien gewenst ook een pin bon printen. Zeker als het druk is, is het heel fijn om op deze manier tafels af te rekenen. Bovendien hoeft het personeel ook niet rond te lopen met wisselgeld en hoef je ’s avonds niet te gaan afstorten bij de bank. Dit maakt het werken ook een stuk veiliger. De horeca is helaas nog regelmatig het doelwit van inbraken en overvallen om de dagopbrengst buit te kunnen maken. Dit kan leiden tot zeer traumatische ervaringen die vaak nog veel meer impact hebben dan het moeten afgeven van de dagopbrengst.
Welke innovaties kunnen het jou makkelijker maken?
Er zijn tal van gadgets en oplossingen die het leven van een horeca ondernemer makkelijker kunnen maken. Een handige personeelsplanner bijvoorbeeld, met een app die je personeel op hun smartphone kan installeren zodat ze overal kunnen zien wanneer ze ingeroosterd staan. Wijzigingen kun je makkelijk doorvoeren. Ook een online reserveringssysteem is handig. Je klanten kunnen dan zelf online een tafeltje reserveren. Dat scheelt weer een telefoontje dat je moet beantwoorden. Bij Eijsink kun je dit soort uitermate nuttige systemen direct bestellen of een vraag een demonstratie aan zodat je zelf kunt beoordelen of het voor jouw zaak de juiste oplossing is.